Vinvej og GUIDE TIL DANSKE VINE OG VINGÅRDE
Events
  • Ingen events

Foreningen Dansk Vin afholder meget vigtig generalforsamling

– skal foreningen fusionere med foreningerne Danske Vingårde og Dansk Forum for Frugtvin?

Men på genralforsamlingen skal det besluttes om foreningen skal fusionere med Danske Vingårde og Dansk Forum for Frugtvin. En fusion der kræver en række vigtige, radikale og meget afgørende ændringer i foreningens vedtægter, udvalgsstruktur og bestyrelse sammensætning, så det er vigtigt at medlemmer af foreningen møder op hvis de vil have indflydelse på beslutningen.

Foreningen Danske Vingårde blev stiftet for nogle år siden, idet en del erhvevsavlere, som på det tidspunkt var medlem af Foreningen af Danske Vinavlere, ønskede en selvstændig markedsførings- og brancheorganisation alene for erhvevsavlere. Den nye foreningen fik nok aldrig den tilslutning, som man havde håbet på og Foreningen af Danske Vinavlere har i dag mange flere erhvervsavlere som medlemmer end Danske Vingårde. Det kunne tyde på, at det kun er et mindretal af erhvevsavlerne, der ser en interesse i en selvstændig markedsførings- og brancheorganisation. Dette er måske også baggrunden for, at Danske Vingårde er interesseret i en fusion.